2017. október 10., kedd

Komód kicsinosítva

7 éve álldogál nálunk ez a komód. Bevallom, semmi bajom nem volt anno a lakkozott fenyővel, mostanra kicsit mégis. Mivel a lakkozott fenyő csak sárgul, a göcsörtök rajta meg feketednek....és a kialakítandó hangulatot is szabotálta kicsit.
Megválni tőle nem fogunk, mert már egy éve kitaláltam, hogy is fog kinézni az új ruhájában. Most végre összejött minden "hozzávaló". :)

A tetejét lecsiszoltam, majd waxoltam. A többit festettem, és sötét wax-szal kicsit a széleket megkenegettem, hogy ne legyen annyira homogén.

Na nem dumálok...így nézett ki anno, 7 éve (most elfelejtettem fotózni).




És most:









2 megjegyzés :

  1. Szia Zsuzsa! Én is kacérkodom egy-két kreatív dologgal, de még komplett szekrénybe nem mertem belefogni, tudom neked nem az első.. segítesz, hogy milyen festékkel festetted le? Gondolom némi átcsiszolás stb.. megelőzte..
    Köszi! Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A tetejét mindenképpen csiszolni kell. Aztán wax. Ha nem jutsz hozzá wax-hoz, akkor én pl vizes bázisú vékony lazúrt használok. Ez Bondex wax-szal lett kezelve, tavaly nyertem, amúgy lehet drága kicsit nekem, egyébként totál megéri, kiadós és jó!
      A festék: Szintén nyeremény :) Úgy gondoltam, nekem erre nincs pénzem. DE! Most kipróbáltam: Lignocolor a neve. Simán rá lehetett kenni a lakkozott fenyőre, gyönyörű matt volt, és tapadt!!!! Semmi csiszolás. Ha belegondolok, rengeteg időt spóroltam, illetve a csiszolóvászon is költség. Ja, és egy picike dobozzal volt nekem, de még maradt is belőle.
      Van egy másik ötletem is....a cipőtárolós padomat (vmelyik bejegyzésben itt van) úgy festettem le, hogy az oldalát nem csiszoltam. Az is lakkozott volt. Hanem kb fele-fele arányban zománcfestéket és lábazat festéket kevertem össze. Tök jól tapadt az is, most se kopott le. Jóval olcsóbb. Mindkettő vizes bázisú volt. Ez viszont kutyulgatást és kísérletezgetést kíván. De próbálj ki vmi picit először...polc, stb.

      Törlés