2014. január 25., szombat

A hintaló új ruhája

Mindig vágytam egy hintalóra, valahogy mégse volt gyerekkoromban.
És mit tesz az ember, hogy kompenzálja ezt? Hát megveszi a saját gyerekének, akár akarja, akár nem, anya legalább megnyugszik. :)
Nekünk is be kellett szerezni egyet. Bevallom, a plüss pihe-puha katicás hintaló volt a mindenem, ami kb 20ezer ft-ba kerül. Az pedig túl sok. Sebaj, jó lesz egy kis egyszerű is, majd átfestem!!! Mondtam kb 3 évvel ezelőtt, és azóta is mondom...
Íme a szegény ló:


Közelebbről ilyen:
 

Mivel elsőszülöttemet kb 5 percre kötötte le, aztán soha többé nem ült rá, nem éreztem a motivációt. De másodszülöttem valamilyen rejtélyes módon imádja, és sokat játszik vele, és én sokáig nézhettem a hintalovat, aztán azt, hogy hogy veszekednek rajta a fiúk, aztán megint a lovat, amíg úgy döntöttem, beváltom ígéretemet, és tényleg átfestem!
Kísérleti nyúlnak....azaz lónak használtam, ugyanis ki akartam próbálni rajta valami mást.
Egy kósza kommentben olvastam, hogy a Dulux is milyen jól tapad fára....hmmm...ki is próbáltam egy másik terméket, az eredmény totális csőd. Szépen, zuhany alatt lejött.
Egy cseppet volt idegesítő a dolog, aztán úgy döntöttem nincs lacafaca, veszek Duluxot (Bluer Design posztja között volt a komment, úgyhogy őt zaklattam, ő ajánlotta a Dulux latex festéket). Hát vettem. 
Először kikevertem egy kis fekete zománcfestékkel (vizes bázisúval), hogy halvány szürke színt kapjak. Aztán kentem...és kentem. 2 réteg kellett, és tényleg tapadt. Nem azt mondom, hogy olyan, mintha normális fát lecsiszoltam volna, és lefestettem volna, ahogy kell, de tapadt.
Az első réteg ilyen lett...


Ezt finom csiszolópapírral megcsiszolgattam, és ment rá még egy réteg.
Aztán jött a pofi, meg pár szürke pötty.


És végül viasz.
Mivel színtelen nem volt itthon, és én nem tudtam várni, hamar meggyőztem magam, hogy ez antik hintaló lesz, és jöhet az antik viaszt!!!
Ettől egy kicsit "koszos" lett:


Na jó, most akkor mutatom egyben:


Összehasonlítva:


Tesztelés alatt...


A fiúk szerint szép, úgyhogy megnyugodtam, és most meglátjuk, hogy bírja a hintaló új ruhája a kiképzést! :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése