2015. augusztus 3., hétfő

Bolygó torta 1-2.


Nem tudok tortát sütni. Nem azért, mert kétbalkezes vagyok, egyszerűen csak nem vagyok édes típus, és képtelen vagyok sütikkel piszmogni.
Nem megy, ez a lényeg. És tulajdonképpen....a cukrászathoz igen, kétbalkezes vagyok! :D

De vannak alkalmak, amikor hajt a belső kényszer. Az nem lehet, hogy a fiaimnak ne én süssem a szülinapi tortáját. Úgyhogy ilyenkor mindig nekifeszülök, és persze nehogy véletlenül valami egyszerűt csináljak...neeeem...olyan kell, aminek örülni fognak!


Frissítés: Azóta lettek még ezek is:
   
                               



Így minden évben kétszer kínlódok, de az arcukon látható öröm kárpótol. :)
Íme a tavalyi:

TORTA 1.

Egyszerű piskóta alapot választottam egy kis kakaóval keverve.
( A piskóta receptjét innen vettem, csak tettem hozzá még egy kis kakaót.)
A gömb forma érdekében tészta szűrőt béleltem ki sütőpapírral, és abba öntöttem a tésztát.



Tehát lett egy "cipóm", amit házi vanília pudinggal töltöttem meg (recept ITT ).
Kicsit megégett, de kétbalkezeseknek ez nem számít.


Aztán kinyújtottam a marcipánt, és akkor jutott eszembe, hogy a marcipán alá kell vmi krém. Még jó, hogy volt Nutella, meg is kentem gyorsan.


Aztán rá a marcipán, a felesleget levágtam, és abból gyurmáztam ki a bolygó gyűrűjét.


Ételfestéket összekevertem egy kis kakaóporral, de csak módjával, hogy majd szépen tudjam mázgálni. Ecsettel!


És íme a nagyjából pingált bolygóm, ami Szaturnusznak készült, de utólag felvilágosítottak, hogy a Jupiternek is van egy nagyon vékony gyűrűje, szóval inkább Jupiterré kereszteltük. :)


A gyertyák különösen jók voltak, a dobozán ott volt, hogy különleges, de nem olvastam végig. A lényege az, hogy amikor elfújják, akkor még többször újraéled a láng, ráadásul fújás közben csillagokat szór. (az egyik legolcsóbb gyertya a T-betűs szupermarketben. )
Ez nálunk azért különösen jó, mert mindig újra meg újra meg kell gyújtanunk a gyertyákat, hogy elfújhassák, na most volt elegendő alakalom anélkül, hogy gyújtogatnom kellett volna.


Tudom, nem tökéletes. De az öröm az arcokon, és hogy Anya csinálta, ez teszi tökéletessé! :)




 TORTA 2.

 
Idén még mindig tart a bolygó-őrület. Olyan elvárások voltak, hogy csak lestem...végül kiegyeztünk a következő verzióban: A teljes Naprendszer legyen rajta! :D

Ákos óránként kiabált a zárt konyhaajtón keresztül, hogy el ne rontsam a méreteket :D

Most csak egy sima tortaformájú alapot készítettem, kettévágtam, puding, meggy, tetejére csoki, rá marcipán ételfestékkel, na és a bolygók marcipánból kigyurmázgatva, közben néztem a modelljét, nehogy elrontsam. :P









Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése